Monday, May 9, 2011

~TUHAN JAGAKAN DIA~




YA ALLAH.....tiada ucapan melain memanjatkan rasa syukur yang tiada berbelah bahagi kepada-MU...terima kasih kerana meminjamkan nyawa ini untuk aku mengenali dunia yang fana ini...terima kasih kerana meminjamkan aku dengan kehidupan duniawi yang sementara ini...terima kasih kerana meminjamkan aku setiap saat yang terlalu berharga utk aku lalui di atas bumi ciptaan-MU yang penuh dengan lukisan-lukisan terindah...syukur Ya Allah...

Sedari azali tertulis di Luh Mahfuz setiap rencana-MU buat sekalian ciptaan-MU...ditinggalkan oleh kekasih-MU buat bimbingan umat akhir zaman 2 senjata yang terlalu berharga...Al-Quran dan As-Sunnah...rujukan yang tiada tolok bandingnya...mencari syurga...mencari pahala...mengenali neraka...menghindari dosa...menjauhi larangan dan kemungkaran...melindungi hidupan sehari-hari...menjalani urusan-urusan duniawi...menanti ke negeri yang ABADI...segalanya tersusun indah bait-bait ayat yang menjadi panduan umat manusia di dalam Al-Quran yang indah...



YA ALLAH...pernah KAU sisipkan satu rasa yang aku sendiri tidak mengerti...namum aku terima anugerah-MU itu...terlalu indah...walau sebentar cuma tapi terlalu terkesan di hatiku...terima kasih YA RABB...tapi kini aku tidak terdaya lagi untuk melangkah lebih jauh...ada hati yang perlu aku jaga...ada hati yang perlu aku bahagiakan...dan aku jua pasti pemergianku tidak memberi kekosongan dalam hatinya...dan biarkan aku pergi...jauhkan rasa hati ini...didiklah aku supaya melupakan segalanya...aku pasti bahagia tetap miliknya..dan AKU MENANTI JANJI-MU...biarkan aku dalam penantian ini..mungkin tiada jawapan tapi bukan melukai sesiapa...biarkan bicara tanpa terluah asalkan aku tidak melukakan sesiapa...kadang terasa sakit untuk dilalui terasa pahit untuk di telan...tapi kadang yang sakit itu penawar yang pahit itu ubatnya...TUHAN....JAGAKAN DIA...bila mana aku tiada lagi di sisinya...bila mana aku terpaksa melangkah pergi jauh darinya...dan izinkan aku hanya melihat dari jauh...kerana itu cukup buatku...insyaAllah..~~



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails